روانشناسان در مورد پدر چه می گویند
 
آموزشی وفرهنگی (اصغرتوكلي)
زبوسیدنهای این رورگار یکی هم بود دست آموزگار
درباره وبلاگ


بانام ويادخداوند اين وبلاگ تصميم دارد مطالب آموزشي وعلمي براي عموم خاص فرهگيان عزير ارائه نماييد. (زبوسيدنهاي اين روزگار يكي هم بود دست آموزگار)
آخرین مطالب
نويسندگان
دو شنبه 3 بهمن 1390برچسب:, :: 11:36 ::  نويسنده : اصغر توکلی

روانشناسان درمورد پدر مي گويند؟؟

روان‌شناسان می‌گویند پدر هم به اندازهمادر برای رشد روانی کودکان مهم و باارزش است و برقراری تعادل بین روابط این دو بافرزندان‌شان می‌تواند از نظر روانی سبب رشد صحیح کودکان شود. مرد چون در میان کودکو مادر قرار دارد ـ هم به موجب حضور فیزیکی و هم به موجب جایگاه روانی خود ـ بهکودک این اجازه را می‌دهد که هویت خاص خود را بیابد. پدر نقش مهمی در شناسایی هویتجنسی کودک داشته و در عین حال که مادر سعی می‌کند با نقش حفاظتی خود فرزند را حفظکند، پدر، او را به سمت بیرون گرایش می‌دهد. پدر برای دختر نوعی «تایید» است وروابط بین آن دو به طور ناخودآگاه برای هر دو طرف اهمیت و برتری خاصی دارد. مهم ایناست که معمولاً این رابطه که از همان ماه اول تولد آغاز می‌شود همیشه تعادل ندارد وگاهی یک رابطه بسیار نزدیک و عاطفی و گاهی یک رابطه با فاصله بین پدر و دختر شکلمی‌گیرد.
دنیا را به او نشان بده: پدر غریبه شناسانده شده‌ای است که دخترش را ازدستان قدرتمند مادر جدا کرده و در پناه خود به او هویتی مستقل می‌بخشد. در واقع اینپدر است که دختر را به سمت دیگران فرستاده و به او دویدن و پریدن و دیگر توانایی‌هارا می‌آموزاند. وی حامی همیشگی دختر در فعالیت‌های اجتماعی و هوشی است و به تربیت وآموزش او اهمیت زیادی می‌دهد. در ضمن پدر اولین مردی است وارد زندگی دختر می‌شود.کهبه عنوان نمونه جنس مذکر دختر با او آشنا می شود. دختر به پدری نیاز دارد که او رادوست داشته باشد و با عشق ورزیدن به مادر به او، دوست داشتن و دوست داشته شدن رابیاموزد. مردی که به همسرش اظهار عشق نمی‌کند این احساس را به دختر آموزش نداده وعشق را در وجود او خفه می‌کند.

اصغرتوكلي



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 15
بازدید دیروز : 60
بازدید هفته : 75
بازدید ماه : 75
بازدید کل : 24097
تعداد مطالب : 14
تعداد نظرات : 9
تعداد آنلاین : 1



Alatash.com , پخش زنده از حرمین شریفین!